دوست من تریستان هریس در حال ایجاد جنبشی به نامTime Well Spent است-که در شماره ماه نوامبرآتلانتیکبه نمایش گذاشته شده است - برای الهام بخشیدن به شرکت های فن آوری برای آگاهانه طراحی نرم افزاری که به مردم کمک می کند اهداف واقعی خود را بدست آورند و نه فقط وقت خود را صرف کنند.Asanaبهعنوانیکفناوری ساختشرکت با هوشیاریکه بسیاری از افراد روزانه از آن استفاده می کنند ،از جنبش Time Well Spent به شدت پشتیبانی می کند ، بنابراین من می خواستم برخی از بازتاب های شخصی را در مورد آن به اشتراک بگذارم و توضیح دهم که چگونه بر طراحی ما روی محصول تأثیر می گذارد.
مشکل
فناوری یک شمشیر دو لبه است.هدف آن کمک به ما در تحقق اهدافمان است.و در بیشتر موارد ، این همان کاری است که انجام می شود: از یخچال نگه داشتن غذا ، تا برقراری ارتباط در زمان واقعی با مردم در نیمه راه دنیا.اما یک جنبه تاریک نیز وجود دارد: اگر خیلی هوشیار نباشیم ، رایانه ها و دستگاه های موبایل توجه ما را ضعیف راهنمایی می کنند.و من ، یکی ، احساس نمی کنم که فناوری امروز توجه من را به خوبی راهنمایی می کند.این فقط من نیستم: فقط در هفته گذشته ، چند نفر به من اعتماد کرده اند که اعلان های تلفن همراه آنها حملات اضطرابی به آنها می دهد.این یک دام آگاهی است - ساخت خود بشریت.
اینها زندگی های ماست - زندگی های گرانبها ، متناهی و فانی ما.زندگی ما در درجه اول با جایی تعیین می شود که در هر لحظه وقت و توجه خود را بگذاریم.تأثیر فناوری در نحوه جلب توجه ما فقط در حال افزایش است.اگر می خواهیم زندگی خود را کنترل کنیم ، بایدتقاضا کنیم که فناوری به ما کمک کندتا توجه خود را با هدف خود هماهنگ کنیم.
طراحی نرم افزار برای ایجادوقت گذراندهدر مقابل صرفزمان صرفحتی با بهترین اهداف نیز چالش برانگیز است.دکمه Like Like از یک پروژه "hackathon" که من در سال 2008 انجام دادم ظاهر شد. دکمه Like امروز در بسیاری از اهداف آن پروژه اصلی موفق می شود: توجه مردم را به چیزهایی جلب می کند که همتایان آنها ارزشمند می دانند و به ایجاد احساسات مثبت تر در جهان کمک می کند : تمام وقت بهخوبیسپری شده است.اما در موارد دیگر ، دکمه "پسندیدن" به وقتکمتریکمکمی کند: وقت تلف شده در پیمایش در فیلم های معروف که زندگی شما را تغذیه نمی کنند ، یا در هنگام شام خانوادگی با تمایل به بررسی اینکه چه کسی عکس اخیر شما را دوست دارد ، منحرف می شود.همانطور که اخیراً بهThe Ringerگفتمدر یک ویژگی که آنها روی دکمه Like داشتند ،"دکمه Like بسیاری از مزایای مثبت را داشت که ما در ابتدا برای آن در نظر داشتیم ، اما من فکر می کنم این امر باعث توزیع مواردی می شود که حتی اگر مردم آنها را دوست داشته باشند ، وماً وقت خوبی را صرف کرده اید. "
دیدگاه من نیز با کار من قبل از فیس بوک شکل گرفته است.وقتی تصمیم گرفتم در سال 2004 در گوگل کار کنم ، چیزی که مرا الهام کرد این بود که (بر خلاف سایت هایی مانند یاهو) ، گوگل از "زمان صرف شده در سایت" به عنوانمعیارشکست استفاده کرد.گوگل موفقیت را به این معنی تعریف کرد که کاربران درکمترینزمان ممکنآنچه را که در اینترنت جستجو می کردند ، پیداکنند.
غالباً ، من با یک رهبر فناوری صحبت می کنم که (صادقانه) هدف شرکت خود را ایجاد برخی از کالاهای اجتماعی تعریف می کند ، اما از "زمان صرف شده در سایت" به عنوان معیار موفقیت خود استفاده می کند.این می تواند مانند راه اندازی یک شرکت غذایی باشد که مأموریت آن بهبود سلامت مردم است ، اما سپس تعریف "کالری مصرف شده" به عنوان موفقیت - بدون اندازه گیری اینکه آیا غذا در واقع سالم تر از آن است که مشتری در غیر این صورت مصرف می کند.این به عنوان ناهماهنگی شناختی به من توجه می کند.
ساخت محصولاتی که به خوبی اوقات کاربر را راهنمایی می کنند کار سختی است و نیاز به یک تعهد مداوم برای انجام این کار دارد.ما در تاریخ نرم افزار چندین تحول داشته ایم: از رایانه های اصلی گرفته تا رایانه های شخصی ، سپس توسط اینترنت و سپس موبایل.من امیدوارم که یک قسمت از موارد بعدینرم افزارعمدی باشد- خدماتی که متناسب با اهداف خود منطقی و بالاتر کاربر (و نهمیمون ی سریعآنها) طراحی شده اند.
بیایید ببینیم که این در نرم افزارهایی که مردم در محل کار استفاده می کنند چگونه عمل می کند
نرم افزار همکاری یک هدف مشخص دارد: ایجاد تیم های انسانی در هر کاری که می خواهند انجام دهند موثرتر باشند.نرم افزار همکاری خوب توجه کاربر را به شکلی هدایت می کند که به او کمک می کند اهداف خود را محقق کند.
اما بسیاری از ما در مورد ابزاری که در محل کار استفاده می کنیم چنین احساسی نداریم.افراد بهطور متوسط28٪ از وقت خود را فقط با ایمیل از طریق کار میگذرانند.و اگرچه هر ایمیل در بالای صندوق ورودی شما ظاهر می شود ،فقط 11٪باید فوراً خوانده شوند و 24٪ کاملاً بی فایده است.یک کارگر متوسط دانش بیشتر روز کاری خود را صرف انجام این نوع "کار در مورد کار" میکند.در برخی موارد ، واکنش های فعالانه ای علیه سرویس های همکاری وجود دارد که با هشدارهایی درباره اطلاعاتی که نیازی به مشتری ندارند ، حواس آنها را پرت می کند.و نرم افزاری که به طور فعال ما را قطع می کند حتی از آنچه به طور شهودی شک می کنیم برای بهره وری ما آسیب می رساند:بازگشت به یک کار پس از وقفهبهطور متوسط 25 دقیقهطول می کشدو انجام چند وظیفه ای می تواندضریب هوشی را 15 امتیاز کاهش دهد.
از طرف دیگر ، آسانا با آوردنطراحی عمدیبه مسئله همکاری قدیمی، طراحی شده است تا نسل بعدی نرم افزارهایهمکاری باشد.بلند مدت ، هدف ما این است کههر لحظهتوجه شما را به آنچه دقیقاً برایتحقق اهداف تیم شما مهم است هدایت کنیم.
امروز ، متوسط مشتری آسانا گزارش می دهد که45 درصد کار بیشتربه لطف آسانا انجام شده است.ما بسیاری از این بهبود کارایی را به چگونگی کمک به مشتریان در اولویت بندی وقت خود نسبت می دهیم.
همه نرم افزارها مجموعه ای از گزینه ها را برای کار بعدی ، چگونگی گذراندناینلحظه به شما ارائه می دهند.بیشتر ابزارهای ارتباطی محل کار ، پیام های افراد دیگر را به ترتیب ارسال آنها به شما نشان می دهند.آنچه شما در این لحظه انجام می دهید در درجه اول تحت تأثیر افرادی است که تصور کرده اند اخیراً چیزی به شما گفته اند.این یک واقع گرایی واقعاً ضعیف برای تصمیم گیری در مورد آنچه که اکنون توجه شما را جلب می کند ، است.
در حالی که آسانا نیز از برخی تعصبات اخیر رنج می برد ، آسانا دردرجه اولبهلیست های اولویت بندی شده تمرکز دارد.این تیم ها و افراد را تشویق می کند تا آگاهانه در مورد نظمی که می خواهند انجام دهند انتخاب کنند.ما می خواهیم به شما کمک کنیمموارد اول را در اولویت قرار دهید.
فراتر از این تمایل اساسی ، آسانا ویژگی های مختلفی نیز دارد که هدف شما کمک به جلب توجه شما با هدف شما است.
1)حالت کانونی.می توانید همزمان فقط یک کار را انجام دهید.آگاهی از سایر کارهای ممکن فقط بی فایده نیست.حواس پرتی است.حالت تمرکز به شما کمک می کند تا روی وظیفه انجام شده تمرکز کنید.
در آینده ، ما می خواهیم حالت کانونی را به عنوان پیش فرض قرار دهیم و "حالت مدیریت" (یعنی بقیه Asana) را به عنوان چیزی که مردم فقط هنگام تنظیم پروژه یا روز خود به آن دسترسی دارند ، بگذاریم.
2)صندوق ورودی به تعویق افتاد.بلوک های طولانی و بدون وقفهبرای دستیابی به جریان و افزایش بهره وری بسیار ارزشمندهستند.Inbox Snooze اعلان های جدید را از شما پنهان می کند ، به همان تعداد ساعتی که می خواهید ، بنابراین می توانید بر روی جستجوی لیست کارهای خود تمرکز کنید (واسترس کمتری داشته باشید).
3)امروز و بعدوقتی برنامه خودم را برای آنچه می خواهم امروز به انجام برسانم روشن کنم ، کمتر ممکن است حواسم پرت شود یا تحت تأثیر چیزهای کم اهمیتی که می توانند صبر کنند ، غرق شوم.آسانا به شما اجازه می دهد برخی کارها را به عنوان امروز علامت گذاری کنید ، و سپس بقیه موارد را تا فردا پنهان کنید.یا اگر تا یک تاریخ دیگر نمی توانید روی یک کار کار کنید ، می توانید کارها را بعداً علامت گذاری کنید.آنها تا آن زمان ناپدید می شوند ، و این باعث می شود برنامه شما روشن و ذهن شما منحرف شود.
4) اعلان های صندوق ورودی.شاید به دلیل نشان دادن خطر در محیط تکاملی ما ، رنگ قرمز واکنش عاطفی ناخودآگاه را ایجاد می کند.بسیاری از سرویس ها از قرمز به عنوان رنگ استفاده می کنند تا نشان دهند که شما اعلان های جدیدی دارید و نادیده گرفتن آنها را حتی دشوارتر می کند.آسانا برای کمک به کاربران برای بررسی اعلان ها ، به جای واکنش ، از نارنجی استفاده می کند تا اعلان های جدید را نشان دهد.(و ما از به کار بردن یک عدد خودداری می کنیم ، که با افزایش تعداد می تواند باعث ایجاد استرس در بی مورد شود).
در حالی که ما معتقدیم که آسانا نسبت به سایر نرم افزارهای همکاری در کمک به شما در تمرکز بر روی موارد مهم کار بهتری انجام می دهد ، اما در تلاش هستیم تا آسانا به شما کمک کند تا توجه خود را کاملاً منطبق بر قصد خود کنید.در خدمت مأموریت خود - برای کمک به همه تیمها بدون زحمت با هم کار می کنند - ما متعهد هستیم که آسانا را به ابزاری اصلی برای هدایت توجه شما به مواردی تبدیل کنید که مهمترین اهداف شما و اهداف تیم شما در کار است.در نهایت ، ما امیدواریم که شما را قادر به انجام بیشتر چیزهایی که بیشتر برای شما مهم هستند ، کنیم.
درباره این سایت